Vatialan Omakotiyhdistys ry.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vatialan historia, vanhat kartat ja kuvat

Siirry alas

Vatialan historia, vanhat kartat ja kuvat Empty Vatialan historia, vanhat kartat ja kuvat

Viesti  Teemu La Tammi 15, 2011 11:22 am

Hei,
olen kiinnostunut asuinalueemme historiasta. Olen aina silloin tällöin etsiskellyt kirjastosta ja netistä materiaalia, josko löytyisi mielenkiintoisia vanhoja karttoja ja valokuvia, joissa näkyisi vanhoja maisemia. Itse muutimme Vatialaan vasta 2008, mutta koska kiinteistömme on jo 30-luvulta, on ympäristö ehtinyt varmasti muuttua moneen kertaan.

Tähän liittyen löysin suhteelliseen tuoreen Maritta Heinilän diplomityön "Kangasalan Vatialan kehitys kulttuuriympäristön ehdoilla", joka on vapaasti ladattavissa yksityiseen käyttöön osoitteesta:
http://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/6558
(Sivun alalaidassa linkki "heinila.pdf")

Mikäli olette kiinnostuneita asuinalueemme historiasta, on tuo aika huikea lukupaketti.
Kuten kirjoittaja itse tuossa abstraktissa asian ilmaisee:
"Historian ymmärtäminen on oman lähiympäristönsä tuntemista, siihen kiinnittymistä ja siitä heräävää yhteenkuuluvuutta. Toiveenani onkin ollut herättää asukkaissa paikallishenkeä ja arvostusta omaa asuinympäristöä ja sen juuria kohtaan. "


Teemu

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 23.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa