Vatialan historia, vanhat kartat ja kuvat
Sivu 1 / 1
Vatialan historia, vanhat kartat ja kuvat
Hei,
olen kiinnostunut asuinalueemme historiasta. Olen aina silloin tällöin etsiskellyt kirjastosta ja netistä materiaalia, josko löytyisi mielenkiintoisia vanhoja karttoja ja valokuvia, joissa näkyisi vanhoja maisemia. Itse muutimme Vatialaan vasta 2008, mutta koska kiinteistömme on jo 30-luvulta, on ympäristö ehtinyt varmasti muuttua moneen kertaan.
Tähän liittyen löysin suhteelliseen tuoreen Maritta Heinilän diplomityön "Kangasalan Vatialan kehitys kulttuuriympäristön ehdoilla", joka on vapaasti ladattavissa yksityiseen käyttöön osoitteesta:
http://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/6558
(Sivun alalaidassa linkki "heinila.pdf")
Mikäli olette kiinnostuneita asuinalueemme historiasta, on tuo aika huikea lukupaketti.
Kuten kirjoittaja itse tuossa abstraktissa asian ilmaisee:
"Historian ymmärtäminen on oman lähiympäristönsä tuntemista, siihen kiinnittymistä ja siitä heräävää yhteenkuuluvuutta. Toiveenani onkin ollut herättää asukkaissa paikallishenkeä ja arvostusta omaa asuinympäristöä ja sen juuria kohtaan. "
olen kiinnostunut asuinalueemme historiasta. Olen aina silloin tällöin etsiskellyt kirjastosta ja netistä materiaalia, josko löytyisi mielenkiintoisia vanhoja karttoja ja valokuvia, joissa näkyisi vanhoja maisemia. Itse muutimme Vatialaan vasta 2008, mutta koska kiinteistömme on jo 30-luvulta, on ympäristö ehtinyt varmasti muuttua moneen kertaan.
Tähän liittyen löysin suhteelliseen tuoreen Maritta Heinilän diplomityön "Kangasalan Vatialan kehitys kulttuuriympäristön ehdoilla", joka on vapaasti ladattavissa yksityiseen käyttöön osoitteesta:
http://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/6558
(Sivun alalaidassa linkki "heinila.pdf")
Mikäli olette kiinnostuneita asuinalueemme historiasta, on tuo aika huikea lukupaketti.
Kuten kirjoittaja itse tuossa abstraktissa asian ilmaisee:
"Historian ymmärtäminen on oman lähiympäristönsä tuntemista, siihen kiinnittymistä ja siitä heräävää yhteenkuuluvuutta. Toiveenani onkin ollut herättää asukkaissa paikallishenkeä ja arvostusta omaa asuinympäristöä ja sen juuria kohtaan. "
Teemu- Viestien lukumäärä : 1

» Vatialan Osayleiskaava
» Vuosikokous 15.2.2017 klo 18.00 Vatialan Päiväkoti
» Jälleen viedään Vatialan kirjastoa pois
» Pehmolentis alkaa Vatialan koululla 6.9.15
» Vuosikokous 16.02.2016 klo 18.00 Vatialan päiväkoti
» Vuosikokous 15.2.2017 klo 18.00 Vatialan Päiväkoti
» Jälleen viedään Vatialan kirjastoa pois
» Pehmolentis alkaa Vatialan koululla 6.9.15
» Vuosikokous 16.02.2016 klo 18.00 Vatialan päiväkoti
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla: